Het belangrijke idee hier is dat we allemaal het belang inzien van een constante aanwezigheid op sociale media, ongeacht waar we het voor gebruiken. Sommigen van ons willen onze aanwezigheid op Facebook vergroten, of willen misschien gewoon “linken” met een aantal interessante connecties. Misschien tweeten we heel graag of delen we onze interesses op Pinterest.
Wat we in gedachten moeten houden, visit https://vinyadmedia.nl/ is dat het bestaan van sociale media tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen. Het selecteren van de ideale mix van sociale mediaplatforms kan een moeilijke taak zijn voor PR- en marketingexperts. Elk netwerk heeft zijn eigen kenmerken en verschillen in gebruikersdemografie.
• Ga met uw klanten mee
Als het op sociale media aankomt, kunt u uw platforms niet goed selecteren, tenzij u weet waar uw klanten zich bevinden. Het is erg belangrijk om te ontdekken aan welke netwerken uw klanten de voorkeur geven, waar ze graag hun informatie vandaan halen en welke dagelijkse online routines ze hebben. Zo weet u waar uw bedrijf op social media moet zijn, wanneer u uw klanten beter online kunt benaderen en welke content zij mogelijk relevant vinden.
• Zoek uit wat je doel is
Misschien wilt u meer verkeer, misschien wilt u de verkoop of bekendheid vergroten of misschien wilt u uw naamsbekendheid vergroten. Om je ideale mix van social media platformen correct te kiezen, moet je weten wat je belangrijkste doel is. Wat wil je bereiken in je social media bestaan? Wat is je doel? Het is erg belangrijk om duidelijke en oprechte doelstellingen vast te stellen, zodat u kunt bepalen wat u vervolgens moet doen.
• Maak eerst kennis met de platformen
Een andere grote stap bij het selecteren van je ideale mix van social media platformen is: let goed op voordat je interactie aangaat met je publiek. Let op wat er gebeurt; probeer te weten welke inhoud mensen willen en nodig hebben en hoe ze deze op internet willen krijgen. Het allerbelangrijkste: zoek uit wie de influencers in jouw branche zijn, volg ze en zoek uit:
1. Waarom zijn ze populair?
2. Welke soorten inhoud delen ze?
3. Welke interactiestijl gebruiken ze?
4. Op welke manieren kun je communiceren met deze influencers?
U moet zoveel mogelijk details hebben over uw concurrenten en de professionals in uw specialisatie om zelf een expert te worden!
• Geduld en consistentie zijn de sleutelwoorden
Het is beter om een kleiner, betrokken publiek op te bouwen dan een groot publiek op te bouwen met beperkte betrokkenheid. Net als bij uw klanten vereist succes op sociale media veel doorzettingsvermogen en consistentie. U kunt geen resultaten verwachten als u geen continue inhoud van hoge kwaliteit te bieden heeft. Ongeacht het sociale platform dat u kiest, het opbouwen van een grote groep volgers kost tijd en vereist geduld.
• Evalueer uw middelen
Terwijl u een Facebook-pagina voor uw bedrijf maakt, moet u ook nadenken over de tijd die u nodig heeft om deze regelmatig bij te werken met inhoud van hoge kwaliteit, de pagina op de website van uw bedrijf te promoten en te netwerken met fans op uw Wall. Al deze acties vergen wat tijd en onderzoek. Hoewel sociale platforms gratis kunnen worden gebruikt, moet u bij het kiezen ervan rekening houden met de toewijzing van tijd. Dat je klanten massaal op een platform aanwezig zijn, wil nog niet zeggen dat het voor jou ook de ideale plek is.